Celá řada studentů se chystá v létě za prací do Irska. Rozhodl jsem se, že zde napíšu takový miniseriál, jak přežít v Dublinu. Nejsem sice žádný velký irofil, ale strávil jsem v Dublinu před dvěma lety měsíc v jazykovce a protože jsem chlapec všímavý, dost jsem se toho dozvěděl.
Pár informací na úvod. Za prvé. Proč zrovna Irsko a Dublin? Důvody jsou tyto – především možnost pracovat v Irsku zcela legálně bez jakýchkoliv byrokratických opruzů jako víza, pracovní povolení či buzerace od úřadů (jako v Anglii), dálě nižší ceny a životní náklady než v Londýně, menší konkurence na pracovním trhu (snadnější získání práce, hlavně ve stavebnictví a řemeslech), moře, genius loci Dublinu, vynikající čínské take-away restaurace (v Dublinu dělaji Čínani nejlepší currychicken na světě), dobré pivo, nádherné čisté parky, prvotřídní hudební scéna, příjemní vzdělaní lidé (Irové jsou malý národ, nemají móresy velkých národů jako jsou Američané, Rusové, Němci, v irské historii lze najít podobné paralely jako v dějinách ČR), teplo (v Irsku sice často prší, ale je tam teplo, o čemž svědší plno palem ve městě – v Dublinu totiž v podstatě nemrzne) a plno atraktivních cílů na výlety.
V porovnání s možnostmi práce v USA (platí jen pro studenty) je Irsko daleko méně finančně náročné. V podstatě stačí letenka a tak 10.000-12.000 Kč do začátku (na nájem, jídlo, dopravu) oproti cca 40.000 Kč za Work and Travel program (poplatek agentuře, letenka, pojištění, peníze do začátu). Nehledě na geografickou polohu (blízkost) a levné letenky z/do ČR.
Za druhé. V Irsku se mluví především anglicky, Irové mají jistý akcent (přízvuk), není ale nějak výrazný (jako třeba skotský); osobně jsem neměl problémy jim porozumět. Mluví se tam také irsky, což je divný jazyk nemající s angličtinou nic společného. Setkáte se s nim všude (cedule, informace), protože vláda má z jakéhosi důvodu potřebu irský jazyk všude tlačit, ačkoliv ho Irové kromě výjimek v rurálních oblastech v podstatě nepoužívají. Vždy je ale k dispozici anglická varianta, takže se není čeho bát.
Za třetí. Když chcete sehnat v Dublinu téměr jakoukoliv práci, musíte umět anglicky. Alespoň trochu. Už proto, abyste si tu práci sehnali. Čím lépe anglicky umíte, tím lepší práci seženete. Velmi se cení, pokud umítě dobře nějaký další jazyk (německy, francouzsky, španělsky). Není potřeba umět anglicky perfektně, ale je dobré umět tak nějak rozumně, ideálně na intermediate úrovni (středně pokročilý, A2-B1). Pokud si nejste jisti, na jaké úrovní vaše angličtina je, zkuste si udělat Dialang test. S výsledkem horším než A2 bych do Irska osobně nejel.
Za čtvrté. Seriálek budu psát postupně, zmíním se o tom, jak se do Dublinu dostat, jak se dopravovat po Dublinu, jak si najít bydlení a za kolik, jak si najít práci, jak se v Dublinu bavit, kam cestovat, atd. V diskusi se prosím ptejte jen k aktuálnímu tématu, protože většinu vašich potenciálních otázek na jiná témata zodpovím v dalších dílech seriálu.
Doprava do Irska – Dublinu
V prvním díle se dozvíme, jak se do Dublinu levně dostat. V zásadě existují tři možnosti.
1. Letadlem – podle mého názoru nejlevnější a nelrychlejší způsob, nemusá být ale nejlevnější (záleží na tom, kdy a od koho letenku kupujete a hlavně za kolik). POZOR! Od druhé poloviny června začínají aerolinky vždy markantně zvyšovat ceny letenek do GB a Irska, takže kupujte za včasu (tedy co nejdříve). Já jsem letěl jako mastňák za peníze rodičů s Aer Lingus, tehdy jsem kupoval letenku měsíc předem (na začátku července) a stála mě skoro 8 litrů, což je zbytečně moc. Teď se dá koupit zpáteční letenka s Aer Lingus – červen tam a září zpět asi za 4500 s taxami.
Pokud máte hlouběji do kapsy nebo chcete ušetřit, zkuste letět z Brna nebo Linze Ryanairem do Londýna a z Londýna do Dublinu. Dá se to pořídit hodně levně, tak do 3000 Kč, pokud budete mít štěstí. Speciálně z Linze lze pořídit letenku za solidní cenu i ve hlavní sezóně (do Linze je možné se dostat celkem levně vlakem z Prahy). Pozor na to, že Ryanair je lowcost aerolinka a má váhový limit na zavazadla „jen“ 15 kg.
Další varianta je letět s Jet2 z Prahy do Belfastu a z Belfastu do Dublinu vlakem (cca 2 hodiny, cena do 30 euro).
Případně zkuste Letušku.
2. Autobusem – nezkoušel jsem, není to nijak levné (minimálně 5600 Kč za zpáteční jízdenku, přestup v Londýně), cesta trvá tuším 30 hodin. Opruz. Leťte letadlem.
3. Vlakem – dtto.
Cestování po Dublinu
Dubliňané mají k dispozici dvoupatrové autobusy, které mají poměrně dlouhé intervaly, často ale jezdí kvůli zácpám pozdě a jsou relativně drahé. Jedna jízda stojí od 0,9 centru až po 1,85 eura (záleží na délce trasy), mějte připravenou vždy přesnou částku v mincích, řidič totiž nevrací nazpět, dostanete jen papírek, na kterém je případně dlužná částka, s tím musíte do hlavní kanceláře dublinského sockopodniku na O’Connely street a tam vám těch pár šprdliků vrátí. Vyplatí se ale koupit si měsíční jízdenku, která stojí 75 euro. Pozor na noční linky, stojí tuším kolem 4-5 euro, nevztahuje se na ně lítačka. A na taxík se čeka v noci pěkně dlouho, počet vydávaných licencí je dost striktně limitován, takže není neobvyklé, že se v noci stojí ve čtvrti Temple Bar fronta na taxík. Já jsem se z hospody vracel vždy posledním nočním autobusem, jednak jsem moc nepil a jednak jsem měl omezený rozpočet, takže jsem si nemohl dovolit utrácet za noční busy nebo dokonce za tágo.
Jinak autobusem se dostanete pohodlně z letiště, lístek stojí 5 euro a cesta do centra na O’Connely street (hauptstrasse) trvá kolem 30-40 minut, v centru je možné přestoupit na další linky. Lístek si koupíte v automatu u výlezu z letištní haly. Jezdit taxíkem je vyhazování peněz.
Kromě nespolehlivých autobusů je k dispozici v Dublinu také DART, což je česky řečeno nadzemka nebo-li (pří)městský vláček. Jezdí po Dublinu a plynule navazuje na lokální vlakové spoje mimo Dublin. Jezdí narozdíl od autobusů přesně, ale v podstatě jen po pobřeží a do centra. Ceny si najděte na webu, lze koupit kombinovanou lítačku na DART i autobusy.
Když jsem byl před dvěma lety v Dublinu, tak se tam budovali v centru tramvajové koleje. Už po nich snad i jezdí tramvaje, ale podrobnosti neznám. Zajímavé je, že tramvajovou dopravu budoval soukromý investor, nikoliv město. Pokud máte s tramvajemi v Dublinu zkušenosti, napište do fóra.
Pokud chcete ušetřit, kupte si kolo, tak jako skoro každý z bezmála stotisícové čínské komunity, který v Dublinu žije. Zánovní kola hledejte v inzerátech novin jako třeba The Irish Times.
Výběr typu dopravy závisí především na lokalitě, ve které budete bydlet. Dostupnost DARTU je obecně dost omezená.
V dalším díle napíšu něco o shánění bydlení.
DRUHÝ DÍL SERIÁL(K)U O IRSKU: Práce v Irsku – Dublin – II (o ubytování, práci, cv)
238 Responses
Gogo
06|Kvě|2005 1Fajn, ale oprav chybku: „1. Letadlem – podle mého názoru nejlevnější a nerychlejší způsob, ne ale nejlevnější.“ Je to teda nejlevnější nebo ne?
wasp
06|Kvě|2005 2Opravil jsem to, diky. Melo to logiku, ale jen pro me. Letenku do Dublinu lze poridit za 3T (pri trose snahy s Ryanairem), ale taky za 10T. Potom je fakt levnejsi ten bus, mozna i vlak.
Barunka.l
19|Čvc|2005 3No, tak tím jazykovým testíkem jsi mě moc nepotěšil. Po roce v Německu nejsou moje výsledky zrovna ohromující. Sice jsem měla z poslechu C1,ale jinak se držím na B1-B2, což není tedy nic moc. Angličtiny se teď teda upřímně děsím,ale zkusím to. díky za radu, určitě je fajn si občas takhle zkrouhnout sebevědomí,aspoň zase začne člověk něco dělat. Jinak web pěkný, dobře se čte.jen tak dál
Perez
13|Zář|2005 4Kolo je fakt dost dobre po Dublinu.Hledal jsem si na kole praci, rozdal jsem plno CV a telefonich cisel do ruznych firem a na stavby,ale moc jsem neuspel.Tak nevim jestli se vratit a zkusit to znovu.
wasp
14|Zář|2005 5to Perez) No je to o stesti a urovni anglictiny. O prazdninach je taky daleko vetsi konkurence, dost lidi z Polska, o Cinanech ani nemluve. Idealni je pry pro hledani zamestnani podzim, pripadne obdobi pred Vanoci, kdy berou temer kazdeho, kdo ma ruce a nohy :-)
Jára
22|Zář|2005 6Na úrovni angličtiny bych až tak nebazíroval, minulý rok jsem pomohl dvěma lidem, kteří věděli snad jen up a down sehnat práci a vím ještě o minimálně dvou kteří neuměli ani slovo a taky něco našli. Pokud máte kámoše kteří znají mapu, máte šanci sehnat práci úplně v pohodě.
Problém tedy tkví v komunitách a podpoře spoluobčanů. Musím říci že Čechy válcují Ćíňané, Rusové a hlavně hordy Poláků, kteří při sobě drží ať se děje co chce a taky překonají všechny problémy. Ćeši jsou pořád spíš individualisté, ale hlavně jich pracuje venku jen hrstka. :(
Anonymní
26|Zář|2005 7V dalším díle napíšu něco o shánění bydlení.
A kde najit ten dalsi dil???????
wasp
26|Zář|2005 8Mno, sliby chyby :-( Dej na sebe kontakt a dam ti vedet, az to bude. Bude to snad brzo …
elua
27|Zář|2005 9… vážně příjemný článek, doufám, že brzy bude pokračování, tak za měsíc chci letět na chvíli do Dublinu, tak pár informací navíc se mi bude hodit …
mahule
30|Zář|2005 10…aspon nejake predane zkusenosti, asi se mi taky bude hodit clanek o schaneni ubytovani, chci za mesic vyjet do Dublinu trosku si maknout, tak kdyby tam mel nekdo cestu, tak se ozvete…nenechame si preci vyfouknout Job od nejakych congoliku:)
prdelinka
04|Říj|2005 11Ahojky, prave jsem v Dublinu, priletela jsem v patek, ted je utery a na me zacina dolejhat depka. Mam ubytovani, jsem nadsena z mesta, pac je fakt uuuuzasny, ale horsi je to s praci a s reci. Moje anglina neni very well a to je fakt big problem. Potkala jsem lidi z celyho sveta ale cechy zadny takze je mi smutno. Pokud tu nekdo budete urcite ozvete! Tesim se
wolfixis
11|Říj|2005 12a kam se ti maji asi ozvat prdelinko :)) lol to meno
Anonymní
21|Říj|2005 13prdelinko, zavolej aby ti nebylo smutno na0851223369 jsem tady od 05.10.05
Houdini
23|Říj|2005 14Zdarek lidicky letim 21/11/05 do dublinu, muze mi nekdo poradit nejakej levnej hotylek ne neunosne vzdalenej od centra s unosnou cenou, na tyden se tam jedu mrknout.. Diky za tipy
wasp
24|Říj|2005 15Cau, solidni je Jacobs Inn, je to v centru, maji jak dormitories (6-10 lidi na pokoji), cena kolem 18 euro / noc, tak jedno/dvouluzkove pokoje. Vice na webu: http://www.isaacs.ie/jacobs_inn/index.htm
Je to velmi cisty hostel, v cene je mala snidane.
Zoltan
25|Říj|2005 16Cus
Tedy k tomuhle clanku, trosku me nepripravil na realitu, ktera tady nastane. Po priletu neskutecny stesti, ze jsme potkali buchtu z Cech, ktera nas tim vsim protahla. Takze po priletu:
- Ubytovani v Lower Gadriner Street, cena 75 euro na tejden, v cene casty kradeze, takze vsechno cenny porad s sebou, ale levnejsi tu proste neni (teda je, ale bydli se ve sklepe). Vystavi vam papir, na zaklade ktereho dostanete PPS number, musite si o nej pozadat!
-PPS number, zajit na socialku a dostat to z nich. Jinak vam nedaj praci, nebo daj, ale strhnou si z ni 40%
- Mobil, muj je 0868861822, kdyby jste nekdo chtel jit na pivo.
Kupte si O2, davaj kazdej mesic po registraci na webu 5 euro zadara po dobu 4 mesicu, coz je lepci nez nic.
-Pripravte si nekolik druhu CV, podle toho, kde chcete pracovat a podle toho ho upravit! Ulozte ho nekde na webu, pak se da jen pastovat
- Na jiznim brehu reky je u hasicsky stanice JobCare, Hledani prace po internetu zadara!
-Na promenade 3 jobcentra, jizni strana.
- Lidl je v zapadly ulicce na druhou stranu, nez je ten nas hostel, ve kterym bydlime. Bezkonkurencne nejlevnejsi zradlo!
-!!!Jakakoliv prace na stvbe (tedy to, co jsem doufal) je podminena safe pasem, kterej stoji kolem 120 Eur, je to neco jako BOZP u nas, akorat se za to plati a to hodne. My prijeli se 150 eurama kazdej, takze to hnedka vypadlo, coz me doted sere.
Hodne stesti, ted jsme to s kamosem ocitali, rozdali jsme dohromady kolem 300 CV, nez se neco povedlo. Na druhou stranu je s nama na pokoji Brazilec, ten prijel sem, jde prvni den po ulici, jen tak se projit a dostal prace dve. Je to jen o stesti, nam se ozvali pet minut predtim, nez jsme si prijeli na letiste pro zabookovany letenky domu. Je to proste o stesti
Prej se tu nekde schazi Cesi na pivo, nevite kde a kdy, ze bychom se taky stavili?
wasp
25|Říj|2005 17Hele, vezmi si nekde v MHD nebo v centru noviny AM Herald (noviny zdarma, obdoba prazskeho Metra) a tam nabizej safepassy za 99 EUR, mozna i za min.
Jinak sorry, ale tento prvni dil neni zdaleka vycerpavajici, je to zatim vicemene uvod, proc tam jet, jak tam jet. Musim to dopsat.
K tomu hostelu, nejmenuje se Chelsea City Hostel? Humusackej polskej hostel?
Zoltan
26|Říj|2005 18Dyt to pisu. Kolem 120 Eur. tedy i 99 :) Herald je fakt jedina spojnice… Jo, ten hostel jsi trefil. Dost masaz, ale levny.
wasp
26|Říj|2005 19No, 120 a 99 je presne 31 eur rozdil :) V Chelsea jsem spal pred 10 dny jednu noc (stav nouze), protoze jsme nebookovali dopredu a v patek nebylo v zadnem slusnejsim volno. Spali s nama na cimre za vratnici tri Polaci, prijeli hledat praci, byli velmi slusni. Myslim, ze bylo stesti, ze jsme spali za tou vratnici. Ale sprchy tam byly fakt ekelhaft, radeji jsem se nemyl, bylo to o zdravi :)
Co ty, sehnal si uz nejakou praci?
Houdini
27|Říj|2005 20Drazí! Diky moc za tipy, ale ja jsem ochoten dat 40 eur za noc.. :-)
wasp
28|Říj|2005 21Houdini, tak to by si mel bez problemu najit nejaky B&B, v centru je jich plno, takze vybirej podle lokality a dojmu. Jinak podotykam, ze ten Jacobs Inn ma i jednoluzkove a dvouluzkove pokoje typu B&B, prirozene za vyssi ceny …
Richard
30|Říj|2005 22Zdravíčko všem odhodlaným čechům pracujícím v Irsku ;-) sem strašně rád že sem narazil na tuhle stránku našel sem tady dost užitečných informací mám totiž hodně velkej zájem jít dělat do Irska,sem odhodlanej to zkusit a někde se chytit ale mám z toho taky docela strach.Anglicky totiž umím opravdu jen základně-chodil sem nejakou dobu do intenzivního kurzu,denně,takže se trošku domluvím.taky sem maturoval z němčiny.mám technickou průmyslovku,vim že to tady nikoho asi nezajíma ale chtěl sem se zeptat vás co uz tam nějakou dobu ste a máte aspon trošku přehled,jestli bych tam mel nejakou možnost na úspěch najít aspon nejakou práci s tím co umím.Taky bych se chtěl zeptat na bydlení,jestli nemá někdo zájem přijmout nájemníka nebo vzít si nějaký byt dohromady a nebo mi prosím poraďte jak to mam udělat-jak to tam chodí.byl bych ochoten přiletět do Dublinu klidně nejbližším letadlem kdyby byl nejaký ochotný čech co by mi trošku pomohl.Předem všem strašně moc dekuji za případnou pomoc či užitečné informace.Kdyžtak pište na +420723655521 nebo DobesRichard@seznam.cz Ještě jednou všem moc dekuji!!!
wasp
30|Říj|2005 23Richard, ac to neni stoprocentni pravidlo, cim lepe anglicky umis, tim lepsi praci zpravidla sezenes (roli tam hraji samozrejme i dalsi aspekty – jak je clovek aktivni, co umi, jak na lidi pusobi, …). Dost lidi to dela tak, ze si nasetrej penize (tak 60-100 tisic) a jedou do Dublinu na jazykovku, s tim, ze maji treba mesic na intenzivni uceni a po mesici zacnou pracovat (treba na castecny uvazek) a stale chodi do skoly, najdou si vyhodne bydleni, atp. Je to takovy nejmene bolestny zpusob nez prijet a vedet, ze mas penize na 14 dni a do 14 dnu si musis najit praci, jinak si v kelu.
Jednou z hodne levnych skol je MLI Dublin, jsou v centru mesta, kousicek od Marion Square Parku. Bohuzel te skole dealuje kuncafty z vychodniho bloku GTS INT, takze je tam plno Slovaku a Cechu. Ale to pro tebe muze byt svym zpusobem vyhoda, pac Vychodnary spolu drzi a pomahaji si. Ja osobne jsem tam mel stesti na perfektniho ucitele, takze si zase tolik nestezuji, nicmene progress ve skole bez Cechu je vetsi (ale stoji to treba 2x tolik penez).
zar
31|Říj|2005 24zdravim vsechny cechacky, …jestli chcete par rad co v Dublinu…
internet se da najit za 50 centu na Henry Street. Je to cca 50 metru od Lidlu smerem k rece – neni oznacena, tak se nenechte zmast. Jinak Living Room – je ceska hospa kazdou nedeli, najdete ji na Oconely Street – na konci ulice – smerem ven z mesta. Dal Phoenix Park – doporucuju skvelej vylet. Tak ten na mape urcite neprehlednete. Jinak jestli si chcete vyrazit z kopejtka, tak nejlevnejsi pivo – tedy vsechny piva za 3.20 eur najdete taktez na konci Oconel street na opacny strane co je Living Room. …jinak s pojistenim, jestli nechcete calovat za navstevu doktora prachy, zaridte si medical card. To vam vydaji na Health boardu. Je to trochu slozitejsi, musite si najit doktora, ktery vas prijme a pak s osteplovanym papirem zpatky na health board a pak vam tu kartu vydaji tak za mesic… Jinak share housy najdete na http://www.daft.ie …s praci je lepsi, kdyz si hledate v okoli svyho bydliste…to je asi tak fse, mejte se a hodne stesti…
zar
31|Říj|2005 25sorry Living room je ceska hospa kazdou sobotu…
wasp
31|Říj|2005 26cau zare, mohl by si se prosim te trochu rozepsat o te medical card, to je pomerne zajimavy? diky!
Richard
01|Lis|2005 27TO WASP -) díky moc za užitečné rady určitě něco z toho vyzkouším ale do te skoly..to je pro mě nereálny.Pak se určitě ozvu jak sem tam dopadl a přidám určitě i svoje zkušenosti.Zatim všem moc děkuji a kdyby ještě nekdo mohl tak se ozvěte a dame řeč a nebo se sejdem v Irsku.. :-)
best
02|Lis|2005 28Ahoj ve spolek,chtel bych vas poprosit o radu: jsem malir a rad bych si nasel podobnou praci,nevite kolik se zhruba plati malirum?Nebo zednikum.
Predem dekuji.
wasp
02|Lis|2005 29Ahoj, je to asi dost individualni, obecne jsou ale zkuseni remeslnici velmi dobre ceneni. Zkus se mkrnou do nejakych databazi s praci, v rychlosti jsem nasel tohle: An experienced spray painter and bodyworker is required to work on buses and coaches. Pays €13 – €14 per hour.
mike
04|Lis|2005 30ahoj diky za tyto str.Chystam se taktez do Irska(jak jinak)a chtel bych se Vas zkusenych zeptat zda-li mate nejake zkusenosti s pracovni agenturou Agentura ltd.s.r.o.Zlin .Nabizeji praci vsude mozne tedy i v Irsku , bere si
1189 kc za jednu osobu a zarucuje skoro 100% uspesnost .Napiste mi prosim , nerad bych naletel hned napoprve .Dekuji
p.s. jejich stranky jsem nalez na seznamu pod adresou http://www.oper.cz nedelam jim reklamu !!!!pouze bych se chtel presvedcit zdali nemazou med kolem ust . Diky za odpovedi Michal
wasp
05|Lis|2005 31Cau, nemam s tou agenturou zadne zkusenosti, ale obecne bych agenturu na praci nepouzival. Oni te maximalne dostanou k pohovoru, ale tam to zalezi stejne na tobe. Agentura je dobra na zajisteni ubytovani, protoze to nemusi byt uplne jednoduche, ale s tou praci bych to na tvem miste zkusil sam.
Co se tyce te uvedene agentury, cetl jsem na ne nejake stiznosti na londyn.sk, ale jak rikam, nemam s nima zadne zkusenosti.
Jeste by ti mozna mohlo pomoct tohle: http://irsko.abcdublin.com. Nemam s nima zadne zkusenosti, ale zajistuji ubytovani. A jsou hlavne primo v Dublinu, zadne shaneni z Cech jako to delaji ostatni.
Kazdopadne napis, jak si dopadl :-)
mike
05|Lis|2005 32pro Wasp dekuji zkusim jel bych tam az tak v kvetnu na zimu tu mam spousty prace a take chci zlepsit anglinu a pokousim se i o Irstinu :-) jeste jednou diky snad to klapne mik
stava
06|Lis|2005 33Ahoj,
rozhodne diky za stranky a diky vsem prispivatelum. Zkusenosti se hodej a jak sem se presvedcil, je treba si vsechno zjistit predem, coz normalne delam ale letos mi to nejak nevyslo…
Jsem v Dublinu skoro mesic. S kamaradem sme si pronajali takovy bytecek pro dva za domem v severni casti mesta. Celkem levny ale kvalitka nic moc. Pozor na cernochy! :)
Prijeli jsme tak trochu za praci i za Irskem jako takovym. K tomu Irsku – aby clovek trochu poznal kraj, je dobry mit auto… o cemz jsme se presvedcili pri cestovani autobusem a naopak kdyz nas kamarad vzal na vylet autem… nesrovnatelny rozdil.Cesta autem do Irska pry nevyjde tak draho a je levnejsi na podzim, jelikoz je po sezone.
A ted k ty praci. Kamarad sehnal praci behem dvou dni diky Recruitment company. Jak nekdo vyse psal o stesti…je to fakt. Kuprikladu ja sem nesehnal jeste nic a to jsem poslal asi dveste emailu ruznych verzi a CVs… plus roznaska CV po obchodech atd. Vsude vam povedi, ze se ozvou a to je vse. Ozvali se mi dvakrat, dvakrat jsem byl na pohovoru a dvakrat mi rekli, ze se mi ozvou… :(
Mam dojem, ze se vyplati posilat zadosti o zamestnani uz z cech, aby tady clovek neutracel penize zbytecne za pobyt, kdyz z toho pak nic nema.
Komunita Cechu tu chybi, to je fakt, a nebo o zadny nevim… Kazdou sobotu je tu CS diskoteka v Living roomu, tam muzete sehnat nejaky kontakty, me se to nejak nepodarilo.
K tomu hostelu – jeden v centru je na D´Olier street(primo naproti The Spire prez reku), mam pocit, ze se jmenuje Ashfield House(???), je to vedle FASu a noc tam stoji na spolecny cimre 15€. Snidane velika-spokojenost :)
Jinak nevim jak O2 ale Meteor nabizi posilani SMS z netu zdarma na irska cisla, takze pokud mate pristup k netu, je to dost faj.
Ja jedu za par dni domu, ale po vanocich bych se vratil a zkusil to znovu.
Jinak pokud byste mel pro me nekdo nejakou praci :) nebo dotaz, tady je moje cislo… 085 1259338
ahoj
wasp
07|Lis|2005 34Cau Stavo, diky za prispevek. Mohl by si prosim napsat, jak se jmenuje ta recruitment agency, ktera sehnala praci tvemu kamosovi? A muzes mi jeste vysvetlit, proc pozor na cernochy, moc to nechapu :-) Diky. WASP
stava
07|Lis|2005 35Ahoj, recruitment se jmenuje Sigmar recruitment limited a najit je muzete jak v irsku – http://www.sigmarecruitment.com/ , tak v Praze! – http://www.sigmar.cz/ .
Co se cernochu tyce, jsou fajn, slibi vam modre z nebe… akorat na to nejak zapomenou… jejich uroven bydleni pripomina bydleni v dzungli. Pokud narazite na setrilka, budete mit teplou vodu jen po pulnoci, protoze prez den je drahej proud, stejne tak je to s topenim. Ale mozna jsme jen proste narazili na spatnyho cloveka…
Jeste bych dal TIP na vylet. Pokud bude treba o vikendu pekny pocasi, zajedte se podivat do Corku – krasny mesto, doprava z Dublinu je levna, cesta pravda dlouha, ale stoji to za to treba na vikend.
wasp
07|Lis|2005 36Díky za info! Co se tyce tipu na vylet. Zkousel si stezku po utesech z Bray do Greystones? A obejit Howth (z pristavu k majaku)? Moc pekne oboji :-)
skret
08|Lis|2005 37No vida, hezky se to tady rozrusta. Zare dik za info o tom levnym netu, schvalne jestli to najdu. Prispeju taky svym pribehem do mlyna… . Na konci rijna jsem se zacal pripravovat na cestu… Jak tu kdosi psal, ze je lepsi rozesilat CV uz z domu tak nevim… provadel jsem to 14 dni pred odletem a minimalni reakce byly negativni. Asi hodne odrazuje tel. cislo ciziho statu…. ci taky to, ze nemate Dublinksou adresu. Zavolal mi jen nejakej personalista od Citycabs, coz je v Dublinu asi nejvetsi spolecnost s taxikama a domluvili jsme si schuzku…. 26.10. vecer jsem dorazil na letiste v Dublinu vybaven radou informaci z netu, vcetne adres hostelu a inzeratu na bydleni v podnajmu (share house) a hlavne mapou. Jinak jsem v Irsku znal jenom Glena Hansarda. Glen je frontman irskych The Frames a posledni dobou vystupuje i v Cechach jako pisnickar. No rozepisuju se o tom proto, ze jsem ho potkal spolu s jeho ceskou holkou Marketou v hale u vydeje kufru… jak jsme zjistili, leteli jsme stejnym letadlem z Prahy…. Takze mi pomohli…. vzali me do mesta a dovezli k Jacobsum, coz je takovej prijemnej Hostel s trochu rozvrzanejma postelama.. Spal jsem na cimre s Italem, Svycarem, dvema Kanadankama, dvema Polakama a Spanelem…. docela dobrej kurz anglictiny.. Dva dny na to uz jsem si diky daft.ie nasel bydleni…. je to sice na kraji mesta (autobusem cca 30min. do centra), ale jinak hezky, klidny, na jihozapade pod tema horama….malej pokojik me stoji 70eur na tyden. Taky jsem zasel do Citycabs, ale pochopil jsem, ze si musim udelat licenci (cca 3 mesice) a pak mi jako pronajmou auto a ja budu hrozne rejzovat… no tri mesice bez prijmu bych tu neprezil a moc se mi to nezdalo, takze jsem zacal hledat jinou praci. Jinak hned kousek od Jacobsa v Talbot street je internet za euro…. taky na konci Connell street (na tom dal od reky) Kazdej den prochazim jobs.ie, fas.ie,… nebo stranky eures http://europa.eu.int/eures/ a rozesilam CV. Zatim bohuzel bezvysledne… trosku to pricitam tomu, ze moje anglictina je jen „very good“, ale zacina tu asi trochu predvanocniho silenstvi, takze verim ve stesti…. prezit to tu muzu jeste mesic, takze snad je to dost dlouho na to si neco najit……. pokud mate nejakej tip, kontakt nebo primo neco na praci, budu jedine rad: pasterny@folkoveprazdniny.cz… pro zacatek je mi uplne jedno co budu delat… pozdeji az budu Fluent English, bych uz se treba poohlizel po necem v IT, ale ted je mi to fakt jedno, chci hlavne zacit. Jinak uz jsem taky zasel do Narodniho muzea a je tam celkem co k videni…. taky jsem se vydal na ten kopec za barakem (jsou tam nejaky vysilace)… ale ono to jen vypadalo ze je to blizko… bylo to nakonec asi 15km, ale ten pohled za to stal…. Dublin je odtud takova velka vesnice u louze.
skret
09|Lis|2005 38Pro Zara
Tak jsem prosel Henry street dvakrat a nemuzu tam nikde najit Lidla, takze ani ten net za 50 centu…. docela by se mi to hodilo, protoze stravim u compu dost casu….. porad please
roman Jamal
09|Lis|2005 39caute je tu dakto kto vie o praci v irsku a vedel by pomoct as ano a najde sa taka dobra dusa a pomoze budem vdacny.moj kontakt 0851420522 dakujem vopret a rad sa zoznami s ludmi .caute
skret
10|Lis|2005 40Tak uz jsem nasel internet za 50 centu…. Takze pro setrilky: je to na Capel street…. vlevo tesne pred jejim vyustenim do Bolton street. Je tu ale jenom 6 pocitacu…. kdyz neni volno, je ale jednoduchy zajit hned pres ulici kde maji spoustu pocitacu za euro. Taky je tu kousek odtud obchodak Aldi v Parnell street… Nebo Tesco u Jervise…. v Henry street… a takovy zdejsi pracak FAS taky Jarvis. La. (na rohu s Abbey street) Muzete tam po registraci zadarmo telefonovat zamestnavatelum, faxovat nebo si nechat okopcit CV…. Taky jsou tu terminaly pro vyhledavani ve stejne databazi jako najdete na http://www.ie.fas tot zatim vse.
wasp
13|Lis|2005 41Pokud nekdo travi dost casu na Internetu, oplati se koupit si 21 denni pass na Internet v easyinternet cafe {naproti half penny bridge). Internet je potom mozne pouzivat neomezene 21 dni, teoreticky 21 dni krat asi 16 hodin {odpovida otviraci dobe subwaye, jejiz je to soucasti].
skret
15|Lis|2005 42Tak ja to sem du napsat a uz nemusim… vdaka Wasp…. jen malou poznamku, normalne strcite 20 euro do automatu a vypadne vam listecek s cislem k prihlaseni… na pocitaci potom vyberte ten spodni odkaz a ne jako ja, co jsem si to poradne neprecetl, ten vrchni… rozdil je v tom, ze „Pay as you go“ funguje jako kredit… prumerene to tu stoji 1,50eur, takze by vam to vystacilo na par hodin…. ale „Buy or use a Pass“… funguje prave jako permanentka na 21 dni… ja jsem na internetu dost dlouho, takze presne neco pro mne….nastesti jsem si vyjednal s obsluhou, ktera tu je ale malokdy napravu………. jinak uz jsem si konecne taky sehnal praci v jednom takovym obr administrativnim baraku…. meju nadobi, utiram stoly a docela to jde… ale stejne asi jako ostatni doufam, ze si dost rychle vylepsim anglictinu na sehnani lepsiho jobu…… Dokud nejni anglictina fluent, je dost malo pravdepodobny, ze si vas zamestnavatel vybere, kdyz ma k dispozici i ty fluentaky….. Vcera jsem se docetl, ze je v Dublinu uz 80000 Polaku, coz je dost sila, kdyz pred nedavnem mel Dublin jen 400 000 obyvatel…. tim chci rict, ze konkurence je fakt velika….. a chce to byt dost aktivni.
ikokos
18|Lis|2005 43Češi trvale bydlící a pracující v Irsku se už od začátku devadesátých let sdružují v čeko-irské společnosti (www.ic-ss.org), a taky se cházejí vždycky druhý pátek v měsíci v hospodě Mulligan’s na rohu hlavního náměstí Stephen’s Green.
Skret
22|Lis|2005 44Tak jsem se rozhodl, ze se s vama podelim a o jednu takovou teorii o hledani prace v Dublinu…. Zacina priletem….Ti co prijedou jako novacci se drzi pri zemi, mapuji prostor seznamuji se s prostredim a rozesilaji treba i hodne CV mailama…. na inzeraty co najdou na jobs.ie a fas.ie… ci jinde na netu…. vetsinou se jim nikdo neozve a kdyz uz to trva dyl, zacnou bejt otrlejsi a trochu pritlaci na pilu… tj. investuji do novin, kde je taky hodne inzeratu….zacinaji konecne uz tem zamestnavatelum volat, zacinaji je obchazet a davat jim CV osobne… kdyz to porad jeste nezabere, udelaji to, cemu se mozna chteli vyhnout a to, ze navstivi nejakou tu agenturu, zaregistruji se… projdou par interiview…. Je to tedy nekolik urovni, ktery se nekterym stastlivcum ani nepodari projit a maji praci hned, jini najdou praci az po projiti nekterymi urovnemi (mohou byt i jinak kombinovane) a mozna je i par tech, co nemaji stesti vubec a tak se vrati domu…. Ja jsem nasel praci na urovni telefonovaci po dvou tydnech.. Proc to cele pisu.. no pro ty co sem jedou nove doporucuju skocit do toho rovnyma nohama a zacit bejt poradne aktivni hned a zkusit vsechno naraz…. jit rovnou na vetsi hriste, kde pobiha vic stesti…. ono na tom mensim ani bejt nemusi…. jo jo… „stesti, co je to stesti…“…
Omik
23|Lis|2005 45Ahoj, zdravim vsechny pisatele i citatele :) V lednu se chystam vyrazit do Irska a tak brouzdam po internetu a narazila jsem i na tuto stranku. Clovek se zde dozvi hodne potrebnych informaci…Chtela jsem se zeptat, nemate nekdo zkusenost s agenturou Alfa Agency?Kdyz by se nekdo takovy nasel, tak prosim dejte vedet, zda je pravda vse co slibuji a jaky mate na ne nazor. Diky moc! Mejte se moooc fajn! :)
Houdini
25|Lis|2005 46Zdar Dublinu. Jsem v Dublinu do 27/11/05 chcete nekdo zajit na pivko?+353862037813. Tesim se Houdini
pavlino
26|Lis|2005 47cau! vsem! mam takovej dotaz!?spis nekolik spis pro ty co jsou v irsku . Ja ziji nekolik let v usa a chtel bych se prestehovat do irska nemate nekdo nejake info o podminkach podnikani v ir. ? kolik je tak +/- pronajem dilny cca200m2? a jak je to tam z auty? muzu si tam koupit a prihlasit auto a co ktomu potrebuju?jak jeto z ridicakem? Za kazdou s ztechto informaci predem moc dekuji!!!!
PS:Tyto stranky sou opravdu velice dobrej napad!!!! diky za ne mockrat!
mimuska
27|Lis|2005 48cafte ludia. v irsku som bola pred dvoma rokmi – cez prazdniny a jasneze som robotku nenasla – ale aspon dobra skusenost. Co sa tyka netu skuste v nejakej kniznici mozete tam mat az hodinu kadzy den zadarmo. Tak to bolo ason ked som tam bola ja – tak skuste a uvidite. Inac drzim palce ludom co tam idu. papa
Richard
28|Lis|2005 49cau Pavline nabo jek na tebe volaji.ja sem v irsku ted uz 14 dni a od minuleho tydne delam v autodilne asi 2 mile od Dundalku.Motam se hodne kolem aut uz od 15let.Asi ti toho ted moc noveho nereknu ale budu se tady snazit sehnat co nejvice informaci.akorat vim ze auto tu bezproblemu muzes ridit pokud mas ridicak EU(tj.i cesky)auto se tu taky da sehnat celkem za levno a bez vetsich problemu.tak kolem 800 eur nejaka mala mrcha do zacatku.je to priblizne muj 14denni plat.jak zjistim neco vic ozvu se ti.nebo napis na mail ci mobil me co by si chtel presne vedet sem ochoten se ti tu zeptat a treba i neco zaridit kdyz to bude v mych silach. muj mail je dobesrichard@seznam.cz a irsky mobil je 0870567822 (volacku do irska si prosimte zjisti) ps:cesi sobe :-)
Drak
28|Lis|2005 50Ahoj Richarde hodlám jet do Irska,ale nevim kdy.Mám obavy jestli bych tam nějakou práci sehnal.Já se motám kolem aut taky,přímo tam kde se vyrábějí.Myslíš že bych měl nějakou šanci,anglicky umim leda tak dobrý den a naschledanou.
Drak
28|Lis|2005 51Ahoj Richarde hodlám jet do Irska,ale nevim kdy.Mám obavy jestli bych tam nějakou práci sehnal.Já se motám kolem aut taky,přímo tam kde se vyrábějí.Myslíš že bych měl nějakou šanci,anglicky umim leda tak dobrý den a naschledanou.
Pavel
28|Lis|2005 52Zdravím vás ve spolek.Vidím,že Irsko je velmi lákavé a atraktivní,ale po přečtení těchto článků se asi stáhnu zpátky,protože jsem vyučen jako obráběč kovů s pětiletou praxí,ale jazyk neumím,tak asi smůla.Tak s pozdravem Pavel.Ps:Opravdu super stránky.
caky
29|Lis|2005 53Ahoj lidi,kteří pracujete v Irsku.Jsme dva kteří mají zájem se tam vydat za jakou koliv prací.Poradte nam jestli je tam lepší letět jen tak na blint a práci shánět až tam,nebo vám tam sháněl práci někdo kdo už tam pracuje déle?Ptáme se proto,poněvač se v těchto věcech ani jeden neorijentuje asi jako všichni ostatní kteří tam jeli poprvé.Předem děkujem a doufáme že nam někdo pomuže nějakou práci najít.Věříme ve vás.
starymyslivec
30|Lis|2005 54Zdarec o letnich prazdninach 2006 chci jet tak na 2,5 mesice do Irska na brigadu.Nemate nejaky kontakt,nebo neco. Muj mejl se starymyslivec@seznam.cz Diky
Houdini
06|Pro|2005 55Nazdarek lidi. V lednu se bych to rad zkusil v Dublinu na par mesicu. Byl jsem se tam podivat na tyden a super. Tak se Vas ptam lidi jestli nevite o nejaky krcme/pokoji. Jedu tam s pritelkyni a staci nam samostatnej pokoj. Pokud mate nejaky nabidky(za ktere Vam budu vdecny) posilejte je please do jamky ohudi@seznam.cz. Diky Houdini
stava
07|Pro|2005 56Ahoj, v Irsku sem stravil mesic a pul a vsichni, s kym sem se tam bavil o praci rikaj, ze je blbost jezdit tam na brigadu v lete, jelikoz irsky studenti taky chteji neco vydelatv case prazdnin a tudiz je tam desivej naval na jakykoli prace. Kamaradka shanela praci v cervnu a dva mesice o NIC nezavadila.
Rozhodne doporucuju zacit shanet info i nejakou praci driv, nez se tam vydate…. ! usetrite spoustu casu a rozesilanim CV rozhodne nic nezkazite. Doporucuju kontaktovat nejakou personalku uz tady v CR (Sigmar.cz)
Good luck!
Jožo
09|Pro|2005 57Ahooj,
Zhaname ubytovanie v Dubline cez leto 2006, moze byt cokolvek okrem miestnosti s 5 a viac ludmi naraz. kontakty, e-maily, telefony posielajte please na joe@dobias.sk a keby ste vedeli i o niakom tom jobe piste tiez. dakujem
Roman
15|Pro|2005 58Cau,
Chtel jsem se zeptat,jak to chodi s PPS.Mohu pracovat alespon ze zacatku i bez nej?Co vsechno potřebuji k jeho udeleni?Bude mi k jeho prideleni stačit adresa meho kamose,u ktereho bych mel prvnich par dnu bydlet nez najdu neco vlastniho?Nasel jsem na netu vic ruznych rozporuplnych informaci o pobytu a shaneni prace v Irsku,tak bych chtel osvetlit aspon zalezitosti kolem PPS.Dik moc.
Luck
15|Pro|2005 59Ahoj lidi
Tak pročítám tyto stránky a musím říct,že super.Fakt dost dobrý a líbí se mi,že jsou u nás lidé,kteří si umí i pomáhat.Jsem velkým příznivcem Irska,přemýšlel jsem tam i pracovat,dvakrát jsem tam byl i s kamionem,nádhera,ale na krátko.Jak ale čtu s prací je to opravdu o štěstí a když k tomu přidám řeč,tak jsem vlastně už hotovej.Jak čtu chce to asi opravdu v první řadě mít nějaké větší prostředky a řeč.Takže sorry že jsem otravoval.Stránky fakt perfekt.Asi nebudu Michael Flatley.
Mějte se krásně zkusím to příští rok.
Roman
16|Pro|2005 60Jo souhlasim,jsou to nejlepsi stranky o Irsku vytvorene jednim clovekem,pokud tam chcete jet tak zajdete i na jobirelands.cz a cele to prectete,no ale asi uz jste tam byli…A kdyz jsem to cetl,fakt to neni nic jednoducheho…a uz se mi tam ani tolik nechce..
Roman
16|Pro|2005 61tim nejednoduchym jsem myslel pobyvat a shanet tam praci…ne ten text
Blesita
18|Pro|2005 62Ahojte,
tak byt vama co jste v cechach a shanite ubytovani v irsku, sla bych na http://www.daft ie.Jsou to velice oblibene stranky s ubytovanim. Prehledne, no proste super.
A jinak pro vsechny, kteri sem chteji prijet v lednu, tak nevim. Hned po novem roce hledji praci spouty iru atd. Ja sy myslim, ze uplne nejlepsi by byl brazen. Ale treba se vam postesti i v lednu.
A jeste k agenturam. S agenturou Zlin si nic nezacinej a hlavne jim neplat ty penize. Poslou ti brozurku se starymi pracovnimi misty a bude ti to absolutne k nicemu. I kdyz tady vyjdou nova mista na strankach zdejsiho uradu prace, tak jsou vetsinou velice rychle fuc, takze……
Tak preju vsem hodne stesti, pevne nervy a odhodlani.
A nezoufejte si, irove vzdycky preferujou cecha pred polakem(nemaji je tady moc radi) Popravde ja se dvema bydlim a vlastne se ani nedivim.
Luck
18|Pro|2005 63Moc vás všechny co sem píšete zdravim.Jste super lidi.Příspěvky jsou opravdu dobré a věcné.Jste fajn lidi,tak vám všem přeji krásné vánoce ať jste kde jste,krásný nový rok a ať vám všem v Irsku a nebo tady štěstí přeje.luck5@seznam.cz
sea-cob
19|Pro|2005 64Ahojda,
měla bych takovej dotaz… Zajímalo by mě, jak moc jsou větší šance sehnat práci, když má člověk certifikát (např. CAE), nebo jestli jde jenom o to prokázat znalost jazyka na pohovoru.
Taky plánuju jet do Irska o prázdninách (teď nevim jestli to neni blbost), případně studovat?… možností je spousta.
Bakero
22|Pro|2005 65V puli unora se chystam do Irska a po precteni cennych informaci vim,ze to nebude jednoduchy,ostatne vedel jsem to uz pred tim.Dekuji za informace
Richard
28|Pro|2005 66Ahoj vsichni co se chystate do irska!!! nechci vam radit ale muzu vam jen povedet svuj pribeh… takze sem se rozhodl ze pojedu do Irl.prvni co bylo tak to byl tydenni intenzivni kurz anglictiny(denne od 8do6)bez toho bych se tady ani nehnul!pak sem si proste koupil letenku a uz to bylo,po priletu do dublinu hned vyridit PPS(protoze nez vam ho udelaji trva to 7dni a bez toho nikde praci nenajdete).Pak sem odjel do Dundalku ubytoval se a zacal shanet praci-z me zkusenosti se prace shani lepe v mensich mestech ale je to treba jen muj dojem..(Dundalk je asi 50km od Dublinu)pak sem obchazel denno denne vsechny firmy a obchody v okoli,rozdaval CV a doufal ze se nekdo chyti.byl sem i v graftonu ale odtud se nikdo dodnes neozval.nakonec sem po 10ti dnech nasel praci v jedne autodilne tam delam stale a od minuleho tydne mam i druhy job protoze typek u ktereho delam v autodilne nedela prez vikendy a svatky tak sem si sehnal bokovku na benzince.zadna tezka prace a na hodinu mam 7e.jak uz mate prvni job pak uz si vas vsimnou lepe,jde to lehceji.a taky je to mozna hodne o anglictine,sem tu uz druhym mesicem a mam daleko lepsi anglictinu a taky mozna proto me vzali na tu benzinku.nevim,jak sem rikal,nemuzu radit ale akorat poskytnout svoji zkusenost…Ale na druhou stranu,nechci vas nikoho strasit,znam tu jednu slovenskou slecnu a ta tu je dyl jak ja a jeste nepracuje…to je druha stranka:-( jeste sem si tu cetl ze nekdo chce vedet jak je to s ubytovanim,byt dostanete snadneji pronajmout kdyz podepisete smlouvu na rok pak date jeden mesicni najem jako depozit a muzate bydlet,depozit propadne pri poruseni smlouvy,tudiz treba pri predcasnem ukonceni pronajmu,my platime 800e za perfektni luxus(velka kuchyn,obyvak,2 loznice,2 koupelny..atd)sme tam 4 takze to na jednoho vychazi 200 a to je hodne dobry.. kdyby ste nekdo chtel vedet neco vic nebo neco jineho nez sem tu psal muzete se zeptat tu nebo na mym mailu dobesrichard@seznam.cz ci na mym Irl.cisle 0870567822 rad pomuzu ci upresnim co budete potrebovat…bye a hodne stesti…!
Moňouch
02|Led|2006 67Čauky lidi, tak já 16.1. razím, s kámoškou. Práci ani bydlení „zatím“ nemáme! :) Dobrý blázni, coooo ??? :) No když s tím bydlením na http://www.daft.ie je to tak, že hledají ihned, takže nám 3 lidi už řekli, že čekat nebudou, no a s tou prací vám teda povím, rozesílám CV jak divá … ozvali se z jedný stavební firmy, dali ještě 3 doplňující otázky a prej, až přijedu, mám zavolat. Tak co si o tom mám myslet ? Asi spíš s ničím nepočítat, než počítat, coooo ??? Jinak jsem optimistka, takže věřím, že bydlení seženem určitě a práci tak max do měsíce a hlavně ještě, s tím štěstím máte samozřejmě pravdu, ALE: ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM !!!! A to my jsme ! :)
Lenisek
03|Led|2006 68Asi za mesic se chci presunout z Corku do Dublinu, pokud budete nekdo chtit skocit na kafco nebo neco pisnete na 0872644203, jinak dik za informace
Janka
04|Led|2006 69ahojte, my sa tiez chystame do dublinu, poznate niekto agenturu noel recruitment? slubili mi zohnat pracu, tak by som rada vedela o vasich skusenostiach s touto agenturou, aki su sikovni?:)
dufam ze to bude v pohode a nepojdem po zobrani, pretoze mam len jednosmernu letenku:)
dzejna
04|Led|2006 70ahojte volam sa dzejna som z trebisova a mam zaujem pracovat v irsku neviem na koho sa mam obratit ak mozte tak sa ozvite a pomozte dakujem
dzejna
04|Led|2006 71to som ja dzejna ak nieco ak by ste nieco mali do irska tak napiste na dzejna84@centrum.sk dik
petr
08|Led|2006 72ahojte, na konci ledna odjizdim a nabizim k pronajmu svuj pokoj (sharing). je to v D5, 200E/ mesic + 250E depozit+periny+kolo.
petr
08|Led|2006 73sorry.. CV zasilejte na 9.3@seznam.cz nebo volejte vecer na 0851324804
Hanka
10|Led|2006 74Ahoj, do Dublinu se sice chystám až za delší dobu (po skončení střední školy), ale nechci nic nechat na poslední chvíli. Studuju obor stavební geologie a ekologie, myslíte že má uplatnění? Na škole se učím německy a chodím na kurzy angličtiny. Věnuju se se taky ručním pracem (batikování, malování na hedvábí…), v létě vypomáhám kamarádce v obchodě. Má tohle nějaké uplatnění? Baví mě to víc než geologie :). P.S. Tohle jsou hodně dobrý stránky, jen tak dál :-)
Vladka
11|Led|2006 75Ahojte ludia…chcela by som aj ja prispiet par slovami, co sa tyka Irska…som tu uy 4 mesiace a patrim medzi tych stastlivcov, co si nasli pracu uy za 3 tyzdne, co je velmi dobry priemer :-) a to som nevedela skoro vobec po anglicky… Vlastne to bolo tak, ze mi zohnal nejaky mili chalan pracu a chcel za to 100 eur, co neni az tak hrazne!! ale ak by som sa mala druhy krat rozhodnut, ci pojdem do irska, tak urcite nie…nielenze sa tam k vam chovaju iri ako k podradenym ale este k tomu vam daju len minimalnu mzdu, co sice neni az tak hrazne ale oni su na tom ovela lepsie :-) a este k tomu do irska denne prilieta jedno lietadlo s poliakmi, takze to tam teraz vyzera skoro ako v polsku, noviny polske, obchody polske…no proste vsetko a pekne ma to stve, bo je ich tam naozaj vela a kazia to tam!! Nieze by som chcela nejak odradit ludi, ale je to fakt iba o stastii a o velkom stasti, tak vela stastia prajem tym co tam idu :-)) ja som teraz momentalne doma na slovensku na dva tyzdne, ale ked pridem na spet, mozete sa nikto ozvat ak budete potrebovat napr: nejaku radu :-)) sak si musime pomahat, no nie?? :-) +353851202376
wasp
11|Led|2006 76Vladko, promin, ale co si cekala? Sama pises, ze si neumela skoro vubec anglicky, potom je ta minimalni mzda (porad relativne solidni penize) velmi slusna mzda. Krome vyplaty se zaroven ucis jazyk, ziskavas zkusenosti (a to nejen pracovni, ale i zivotni). O stesti to urcite je, ale stesti preje pripravenym, jak znamo. Takze cim lepe umis jazyk a cim lepsi vzdelani/zkusenosti mas, tim lepsi sezenes praci. Tak je to ale vsude na svete, nelze cekat, ze bez uvedeneho se o tebe budou vsude rvat a nabizet ti 30 EUR na hodinu.
S temi Polaky mam podobnou zkusenosti, byl jsem v Dublinu kratce loni na podzim a je jich vsude hodne. Potkal jsem nejake i v hostelu, ale byli to fajn lide. Nestavel bych se k nim rozhodne jako k necemu negativnimu. U kazdeho naroda najdes lidi dobre a zle.
Kazdopadne diky za prispevek, treba to nekterym zajemcum o praci v Irsku trochu otevre oci.
Cimi
12|Led|2006 77Čau lidi!
Díky za informace a nějaké kontakty do Irska. Přestože to vypadá jako velmi těžký způsob života, stejně tam pojedu. Prostě nějak chci a ani nevím proč. Plánuju cestu někdy v půlce února – plusmínus. Jestli někdo jede se mnou – bude nás víc a nebudeme se bát poláka nic. Ozvěte se
cimicky.v@volny.cz
ps: země kde je whisky levnější než pivo nemůže bejt zase tak špatná!
Elis
13|Led|2006 78Ahojky všichni a díky za všechny informace, jsou opravdu docela odstrašující, přesto se chystám společně s kamarádkou někdy po půlce března do Irska. Chtěly bysme do Corku, myslíte, že je to dobrá volba?A ještě k tomu chceme jedna na práci a druhá jako aupair. Má tu někdo zkušenosti s irskými rodinami? Díky za případné odpovědi.
Červajs
13|Led|2006 79Ahoj, právě jsem dočetl celou stránku, musím přiznat že někdy to je opravdu odstrašující, ale myslím že když člověk něco chce a jde za tím tak to nakonec dostane (zvlášť Čech:-) i přes některé hrúzostrašné věci se hodlám do Irska vydat.Trochu mám strach z řeči, moje Angličtina není zas až tak dobrá a tam to bude ještě horší.I když jeden můj kamarád tam před časem vyrazil a neuměl skoro nic anglicky,ale světe div se našel si do týdne práci v kuchyni.Jak to udělal netuším když jsem se ho na to ptal z úsměvem mi řekl že prý mu dal flašku moravské slívky a práci hned dostal:-) taky je ale fakt že za pár týdnů už docela dobře anglicky čvachtal.
Já chci vyrazit asi tak začátek až půlka února, už jsem tu kontaktoval Cimiho, ale kdyby ještě někdo jel tím líp.
Když tak piště na:
cerwas@seznam.cz
Tak se tu mějte a přeji každému kdo vyrazí směr Irsko ať práci najde bez problémů co možná nejdřív.
Cimi
14|Led|2006 80Čau lidičky,
Nemohl by mi někdo trošku pomoct? Šťourám se v serveru DAFT.IE, ale nějak z toho nejsem úplně nejchytřejší. Pokud někdo shání spolubydlícího a uvádí ceny bydlení, je v té ceně všechno? Myslím tím, jestli se neplatí extra za topení, elektriku apod. A ty ceny se uvádí za každou osobu zvlášť (jak předpokládám), nebo za apartment dohromady a pak se ještě dělí počtem obyvatel? A jaký je rozdíl mezi double room a twin room?
Nebo asi jednodušeji: Nemohl by se se mnou někdo z vás podělit o zkušenosti, jak to ti irové všeobecně s tím bydlením mají a jakou používají terminologii?
Děkuji vám
Cimi
14|Led|2006 81Nebo alespoň nějaký tip, kde se to dozvím….
wasp
14|Led|2006 82Cau Cimi,
s tim ubytovanim to je obvykle takto – cena je obvykle uvedena vcetne poplatky, energii a tax. V zakladani cene ale nebyva zahrnut poplatek za internet, kabelovku, telefon, … Vetsinou je to o dohode, pokud nebude internet nebo kabelovku pouzivat, nebudes to muset ani platit.
Twin room je mistnost se dvemi postelemi pro dva lidi. A double room je je mistnost pro dva lidi s manzelskou posteli. Single room je snad jasne, mistnost s jednou posteli pro jednoho cloveka.
Pocitat musis obvykle s vratnym depozitem (dostanes zpet, kdyz skoncis s bydlenim v dome a nic nebude zniceno/poskozeno) obvykle ve vysi jenoho mesicniho najmu a jednim najmem dopredu.
Cena je zpravidla uvedena za mistnost, ve ktere ale muze bydlet tolik osob, pro kolik je urcena (viz vyse – twin/double – dva lidi, single – jeden clovek). Twin/double je cenove vyrazne vyhodnejsi, takze idealni pro pary.
Pokud projevis zajem o nejaky house share, tak neni nic snazsiho nez se pronajimatele zeptat na to, co te zajima; pripadne se ujistit o cene, atp.
Cimi
14|Led|2006 83A hned je mi to malinko jasnější.
Díky moc, waspe!
Cimi
14|Led|2006 84Další patrně ne moc chytrý dotaz:
Maj irové stejný elektrický zásuvky jako my, nebo potřebuju adaptér? Někde jsem totiž četl, že snad mají zásuvek dva typy…
Dik
wasp
14|Led|2006 85K zasuvkam – ne, pouzivaji system jako britove, vyznacuje se „masivnimi koliky“. V Irsku sezenes bez problemu redukci z „evropske“ normy na tu jejich. Tak do 5 euro, v jakemkoliv „hardware“ shopu (obdoba domacich potreb).
Cimi
14|Led|2006 86To je super!
Takže se, vážení přátelé, uvidíme v Dublinu! V druhé půlce února jsem tam jako na koni!
Tak mě jen napadá, že tam vlastně nikoho neznám, takže kdyby byl někdo ochoten jít se mnou na pivko, pošlete mi prosím nějakej kontaktík na majla cimicky.v@volny.cz.
See you later guys! – And girls, of course!
Jostin
14|Led|2006 87Ahojte lude sme dvaja zo zapadneho slovenska chceme ist do Irska cca.v aprily mame vobec nejaku moznost pracovat vieme zaklady AJ????diky a drzte sa tam….
Moňouch
14|Led|2006 88Čauky lidičky ! Tak jsem zase tu a abych pravdu řekla, trochu mě vystrašila Vladka s těma Polkama … no ale budu se uklidňovat tím, že určitě nemají nic moc dobrou angličtinu ! :) Já razím už v pondělí a autem. Bude to dlouhá a náročná cesta, jedeme 3, takže s tím řízením se prostřídáme všichni, no ale, cestovní horečku už mám určitě ! A abych vlastně napsala, to co Vám chci hlavně říct: bydlení jsme měli zamluvené u jedné Irky, volala jsem jí, byly jsme domluvené, že nám to podrží. Cena byla 315 Euro na osobu za dvě místnosti (protože jedeme dvě) a to twin room a double room (která prý není vhodná pro 2 osoby) + 25 za bills. Takže 340 Euro za měsíc. A samozřějmě až přijedeme, tak složit depozit 315, takže každá jí dáme na ruku 630 Euro. No říkaly jsme si, že je to v dobré čtvrti (poblíž Dundrum, Dublin 15) a koneckonců budeme mít pro sebe 2 místnosti, ale pořád jsme z toho tak nějak měly špatný pocit ! Tak jsme ještě ve čtvrtek koukly na http://www.daft.ie a narazily na slovenský inzerát, kluci Slováci sháněli 2 lidi od pondělí 16.1. Takže jsme odepsaly, zavolaly jim, domluvili jsme se a máme to. Nakonec to bude poblíž toho původního ubytování (Dublin 14), kluci mají pronajatý celý dům, takže my depozit už skládat nemusíme a hlavně bude to za 260 Euro + plyn a elektrika, takže do těch 300 měsíčně se snad vejdeme taky. No chci Vám říct, že jsem fakt ráda, že ty naši „bratři“ Slováci tam jsou, neboť tohle nebyl první případ, kdy jsem se přesvědčila o tom, že Češi a Slováci drží spolu (myslím ti, co tam už jsou). Samozřejmě můžete, i vlastně já ještě můžu, narazit na Čechy, který budou svině a poradí mi radši špatně, než vůbec, když si to museli zjistit oni sami a nikdo jim neradil, tak ani nám radit nebudou, ale zatím si myslím a vypadá to tak, že fakt drží spolu a jsem za to moc ráda ! Já osobně ráda poradím druhým, až tam dorazíme a rozkoukáme se, určitě se tady ještě objevím a podělím se o zážitky. A na ty Poláky teda fakt kašlu a hlavně, Polandy prý vůbec nejsou hezký ! :) Takže odvahu a šup do Irska !
Alex
17|Led|2006 89Cauky, lidi. Muzu vam rict ze jsem makal 2 roky v USA a podle me hur na nekoho kdo prijede za praci do zahranici se uz nemuzou divat jak tam. Takze jsem proti tomu uz nachystanej a odolnej:-)) Akorat nedoporucuju nekoho v praci vyf….ovat:-)) To jsem pak letel i ja:-))
Na zacatku unora se chystam s kamoskou do Dublinu. Nevite nekdo o nejake praci?? Anglictina je good-ne spicka, ale good:-)
Alex
17|Led|2006 90jinak mejlik na me je alexsvoboda@seznam.cz
hanynko
19|Led|2006 91zdravim vas vsetkych pracujem v Irsku a hladam si ubytko niekde v okoli Stillorganu pokial mate alebo viete o niecom kludne dajte vediet 0862190965 Peto
nadina
19|Led|2006 92Ahoj vsetci,
chcem vas poprosit o akekolvek rady, postrehy z Irska…
Sme rodinka s 3 detmi, manzel pracuje v IT (SAP, ORACLE, LINUX, administrator…a ine..), vie slusne angl. Ja som socialny pedagog.
Pomyslame na prestahovanie v ramci EU- do Irska (DUBLIN a okolie), ale viete…s detmi je to o nieco tazsie…
Manzel by isiel vopred, ak zozenie pracu-prideme za nim, ale…
neviem, ci ma vyznam hladat pracu aj vopred? Podarilo sa niekomu zohnat slusnu pracu cez net? Pripadne aspon dohodnut par stretiek vopred?
No nie je lahke opustit aj to malo, co mame, ake-take istoty-byt, pracu, …aj ked za slovensky plat…ja som este na materskej, preto by nam pomohli akekolvek rady, ci sa da na zaciatku vyzit z jedneho platu, ci napriklad rodinne pridavky nezahrnaju do socialnych davok (na ktore.-ako viem, mate v Irsku narok az po 2 rokoch pobytu…), teda ci sa staci prihlasit a budu rod.pridavky vyplacane…?
Prosim, napiste cokolvek,
vieme, ze na to treba odvahu, ale ide nam hlavne o buducnost deti…
:o)))
Dik
Nadina
nadinev@atlas.sk
Ondra
19|Led|2006 93to RICHARD: Ahoj psal jsem Ti na email, az budes mit chvilku ozvi se oheldně moji segry… Diky moc
Zapata
20|Led|2006 94Cavec!Taky se chystam do Irska nebo Anglie,ale umim jen tu ucebnicovou anglictinu ze stredni a ta asi vetsinou nestaci…Vim,ze shaneni prace je asi poradna otrava a zabere to hodne casu,ale kdyby byl nekdo ochotny mi s tim pomoct a praci by mi tam sehnal,dal bych mu nejakych 200 Euro nebo mozna aji vic podle urovne prace nebo taky nejake procento z me prvni vyplaty podle dohody.. Jsem ochotny zaplatit i nejakou mensi zalohu predem..Videl jsem na netu i nejakou agenturu,ktera slibovala sehnat praci na podobnem principu…ale na agentury a zvlast u nas se nechci spolehat..Kdyby toho byl nekdo schopny,tak se ozvete na mail vivazapata@seznam.cz Dik
tvrdohlavec
20|Led|2006 95Nazdar všem..za dva měsíce vyjíždím s kamarádem do Irska..jedu i přes všechny ty odstrašující zprávy…jedu protože cítím že chci i když teď třeba prodávám nový auta v autosalónu a peněz vydělám dost..Chci poznat něco jinýho něco po čem jsem toužil na škole a neudělal to…Už teď toho lituju že jsem tenkrát nejel..Kdo chcete jeďte a na nic nečekejte..Pokud jste o tom přesvědčeni budete mít dobrý pocit i z neúspěchu. Já budu dělat cokoliv a za cokoliv…Čtu jak je to tam těžké, ale co není těžké..kdyby se měl člověk ohlížet jen na tohle a ani trochu nezariskovat tak nikdy ničeho nedosáhne a nebude nikdy spokojený..bude totiž pořád jen toužit a toužit…kdo neriskuje nežije..Lidi mějte se a doufám že se v Irsku potkáme u pivka nebo dýmky..Kdo by nám pomohl tomu budeme moc vděční a za sehnanou práci rádi zaplatíme..Tak cestě zdar… spato@seznam.cz
Ps: Absolutně nejlepší stránka co jsme o tomto tématu našli a moc díky všem přispívajícím..jen prosím dodávejte lidem i víc naděje…
Pepa z Olomouce
Král Ličů
22|Led|2006 96Zajímalo by mě koliík si berete do začátku kdo peněz, Myslíte, že postačí do začátku 150 euro když nepočítám cestu? Jak dlouho se tam dá s takovou částkou přežít?
Jinak souhlas – really great web.
Zapata
22|Led|2006 97To pridaj chlape…nejsi v Hornich Kotehulkach..Ja az tam pojedu beru si aspon 700 Euro..
Houdini
22|Led|2006 98Lidi jsem v dublinu a rad s kzm koliv zajdu na pivko! Ondra 00353862037813
FROLA
23|Led|2006 99Cau chtel bych jet do Irska a potreboval bych kontakt na Cechy pracující tam abych tam nebyl úplně v lese a měl někohoho kdo se tam trochu orientuje.Kdo mi v tom pomůže pište na HonzaFrolich@seznam.cz
quasimodo
23|Led|2006 100Zdarec.zaprve musim tenhle web velmi pochvalit,je to fakt vyborny napad a otevrel mi trosku oci.
to CIMI,CERVAJS..jsme dva a chceme jet tak v pulce unora.Mozna by nebylo spatny jet spolecne a spolecne si pronajmout byt(dum).prece jen to muze byt podstatne lepsi,nez s cizimi a to nemluvim o veceru,kde si clovek muze popovidat jak to ubehlo a co je lepe delat jinak.Co jsem koukal na sharehouse,tak byva v jednom cca 6 lidi,takze jeste dva by se hodili.My jsme s anglictinou v zakladech a prave proto chceme jet.Clovek sice nedostane nejvic penez,ale ta skola se nezaplati.Co tady studujes rok,neucis se tam za mesic a to nemluvim o vyhodach po navratu.Pokud by nekdo mel zajem si nastehovat k sobe do sharehousu 2/4 cechy,tak at se ozve na quasimodoq@gmail.com .Jinak v cz sem delal da se rict do IT.
Cus a drzim palce quasi
quasimodo
24|Led|2006 101..
quasimodo
24|Led|2006 102to WASP : napis mi v cem je problem.quasimodoq@gmail.com dik quasi
hanynko
24|Led|2006 103nazdarek pokial mate niekto volnu single room tak dajte vediet niekde v okoli Dundrumu volajte 0862190965 Peto
cimi
26|Led|2006 104Ahoj vsichni,
mam jednu otazku, ktera asi bude zajimat i ostatni: nemate nekdo nejakou zkusenost s pracovnimi agenturami v Irsku (Dublinu)? Dobre ci spatne? Muzete mi nejakou doporucit?
Dekuji za odpovedi
Petra
26|Led|2006 105Čau lidi! Nejdriv klobouk dolu pred temahle strankama, vyjasnili jste mi tu vsichni spoustu dotazu!! ;) Dekuju. Ale ted k veci. 3. brezna odletam smer Dublin, chtela bych touhle cestou rozhodit site kvuli ubytovani…..shanim double room, jedeme s pritelem, a samozrejme co nejlevnejsi pokojicek ;) kdybyste nekdo o necem vedel, byla bych Vam desne vdecna. Sice porad rejdim na daft.ie, ale vetsinou jsou pokoje k pronajmu uz od unora, takze neni sance, aby to tam udrzeli do naseho prijezdu. Budu moc rada za jakoukoliv informaci, ci primo nabidku. Slysela jsem od jednoho sms pritele z Dublinu, ze cizinci se tam s ubytovanim vubec nechytaji, protoze jim nekdo neveri a udajne, pokud nemate reference od predchoziho “domaciho” nemate sanci neco najit. Please HELP!!! ;). Zkuste mi tuhle pesimistickou informaci necim rozbit, moc Vas prosim!! ;))) Jinak mail mam VamP.18@seznam.cz, kdyby mel pak nekdo chut od brezna zajit na pivo ;) Čau Petra.
jose
28|Led|2006 106tak si kupte teraz letenku na SK a z blavy to mate za 2800SKK tam aj naspat vy logici cez ryan air a aj cez sky europe
ale neviem ako to bude teraz lebo sprivatizovali letisko a ryanair avizoval ze odide ak to dopadne tak ako to dopadlo
Palo
04|Úno|2006 107Caute ludia, priznam sa ze som sa dostal na tito stranky len nahodou, ale uprene citam uz 2 hodiny. Mam taky mensi problem, chcem sa spytat skusenych ako je to, ked xcem ist do Dublinu vlastnym autom na neurcitu dobu. Idem tam s kamosom o mesiac za pracou. (mar 06) Je fakt ze auto EU moze byt v krajine iba 6 mesiacov? plati to iba na UK alebo aj Irsko? Je velky problem jazdit s nasim autom po lavej strane? Mam auto riadne poistene zakonou i havarinou poistkou (green card) – tak dufam ze s pripadnou burackou by nemal byt problem.
A takisto neviem ktorou cestou je najlacnejsie sa tam dostat. ci je to eurotunel do britanie a dalej krizom cez UK a potom trajektom do Dublinu, alebo trajektom z Francuzskeho Roscoofu rovno do Rossiara (alebo do Corku) coz je kusok od Dublinu.
Tak ak nieco viete prosim hodte to na sklo alebo aj mne na mail: yatess55@azet.sk dik moc
megacefalon
04|Úno|2006 108kamo,bol si pred dvoma rokmi mesiac a pises navod na Dublin….
By the way LUAS uz jazdi:)
RaceR
06|Úno|2006 109Nazdar vsetcia,
pracoval som 3 mesiacev v Sevrnom Irsku na farme a potom 4 mesiace ako vodic na kladaku (kategoria C). Dnes sedim doma lebo sa chystam prestahovat do Dublinu.
S tym jazdenim na poacnej strane nebol problem jedine si musis drzat stredovu ciaru vzdy pri sebe. Par krat sa mi stalo ze som mal tik vbehnut do protismeru ale rychlo som sa vzdy spametal.. Teraz uz len cakam na vodicak na kamiony a okolo 10.2.2006 by som uz mal byt v Dubline.
Chystame sa do Dublinu 4 chalani ale na marec hladam barak asi pre 12 ludi budu tam 4 blaniznive Blavacky a dalsich osem chalanov takze zurky kazdy den… Keby niekto vedel o tak velkom baraku co najblizsie k centru Dublina dajte vediet na racer11@azet.sk
Co sa tyka prace nemam z toho nejaky strach. Moja anglictina nie je nic moc ale na to ze vobec nepouzivam gramatiku tak mi rozumeju. V severnom irsku sa mi podarilo najst do tyzdna pracu pre chalana ktory nevedel napocitat do 10 a stale je tam a pracuje…
Takze ak sa budete v potrebovat nejaku pomoc alebo chcete len tak prist na pivo a pokecat kludne sa ozvite az budem mat v Dubline cislo tak si zavolame a dame meeting.. To plati aj pre cechov a samozrejme hlavne cesky:-) ved cechov a slovakov je v zahranici stale malo naproti (polskemu moru) ako sme si to pomenovali my alebo (polska invazia) ako si to pomenovali oni.. Po 4 mesiacoch byvania z dvomi mladymi poliakmi som sa o nich uz dost naucil. A po (polski zapjerdalam) uz lepsie ako po anglicky. Ale aj napriek nezhodam a tomu ze ich je tam strasne vela a ze vela z nich su pekni hajzlici a su ochotni pracovat pod minimum za co by som rozbijal nosy, ja som niektorym poliakom za dost vdacny lebo mi dost pomohli.
Ok ludia takze ak budete nieco potrebovat nikdy nedavajte zidne peniaze nejakym podivnym individuam ktory zarabaju na ludskom strachu a neskusenosti. Radsej sa nakontaktujte na ludi ktori tam uz su a su ochotni pomoct tak ako pomohli im.
P.S. Predpokladam ze 12 slovakov na baraku bude dost sila takze nejaky (MTV real world) moze ist niekam… Takze sa velmi tesim a nestranim sa ani dalsim navstevam zo silnymi zaludkami a flaskou niecoho dobreho (s silneho) v rukach :-)))
Lukin_D
07|Úno|2006 110Ahojte vsichni, chystame se na prelomu unor brezen do Dublinu a hledame nakou pomoc pri hledani ubytovani, jsme par, takze asi naky ten bedroom samozrejme cim levnejsi tim lepsi, chci se zeptat co je na tom pravda ze severni Dublin je vice nebezpecnejsi nez jizni??? Prosim napiste nake zkusenosti z prijezdem do Dublinu ..hostel najdes asi v pohode z netu, ale jak je realita?mam na mysli chodite s kuframa a hledate praci nebo ubytko….v tom hostelu se to prece nemuze nechat….Diky za vsechno Zdarek parek:)
Lukin_D
07|Úno|2006 111Jeste se chci zeptat jak je s tim ubytovanim….kdyz je treba inzerat na 1 bedroom treba za 450E znamena to ze to je cena za ten bedroom, ze tam za tech 450 muze byt par?nebo je to cena za jednoho?je to takove zamlzene…napiste jeste adresy na webu kde hledat ubytobani pls…daft uz znam…popripade kde na webu se daji posilat sms na cislo do irska…..kdybychom prileteli do irska dva pary jo, mohli bychom si pronajmout treba naky mensi byt?nebo k tomu skutecne budem potrebovat nake to doporuceni a budem s tim mit problemy? Odpovezte na vsechno je to pro me dulezite Diky moc Zatim se mjete fajn :)
wasp
08|Úno|2006 112Lukine, vse na co se ptas, bylo jiz receno. Nebud liny a procti si clanky a komentare :-)
Alex
09|Úno|2006 113Cauky hledame s kamaradem v Dublinu na spolubydleni v jednom dome nebo byte jeden Double room.Jsme poradni a cistotni. 0862010880
alexsvoboda@seznam.cz
Bazilisek
10|Úno|2006 114Zdravim vsechny!Mam takovy maly problem.Jsem v Dublinu a nemuzu sehnat praci, vsude chcou safe pass. Ve Fasu mi rekli, ze si ho muzu udelat tam,ale ja nemam natolik dobrou anglictinu, abych to v ni zvladl. Vim, ze se da udelat v polstine a tak se vas ptam jestli nekdo nevi o nejakem kontaktu, kde by se dal udelat v cestine. Za kazdou radu predem moc dekuju.Mejte se…
Mail: bazillisek@yahoo.com
Bazilisek
10|Úno|2006 115Zdravim vsechny fandy hokeje. Prijel jsem se svou pritelkyni do Dublinu pred peti dny.Uz bydlime, ale nemame tv a dere nam nervy, ze neuvidime ceske hokejisty na olympiade.Chceme se zeptat jestli se nenajde nekdo, kdo se na hokej bude divat a nevadilo by mu kdyby jsme prisli s vineckem ci piveckem a mrkli s nim na zapas.Stacila by i adresa na nejakou ceskou hospodu s televizi. Jo a kdyby nahodou nekdo vedel o nejake praci a byl by ochotny pomoct,tak by jsme byli vdecni za kazdou informaci. Mejte se fajn….
Mail: bazillisek@yahoo.com
Tel: 0872962953
sarika
13|Úno|2006 116Ahojky, předem chci říct, že tohle jsou bezva stránky.
Já se chystám do Irska na konci května, kdyby se našla holčina, která by se ke mě připojila byla bych ráda. Jinak všem přeji úspěch mějte se krásně
Janička
14|Úno|2006 117Ahoj ,
chci se zeptat na radu…Za asi mesic mam v planu letet do Dublinu za ppritelem a prací, ale problém je v tom, že mám pejska , ktereho musim vzit s sebou, ale slysela jsem , že prevest pejska do Irska je dost náročné, že jsou např.nutné udelane krevni testy, na jjichž vylsedky se čeká treba měsíc..Ale snad musi byt jine reseni..Nevite o nejakem?Pa a díky Jana :-)
Luba
14|Úno|2006 118Aoi aoi…Jsem v Dublinu 5 mesic atuto stranku navstevuju pravidelne.Da se tady fakt docist hodne dulezityho. Mam celkem stesti ze od te doby co sem tady mam hoknu:D Potreboval bych vedet jak dostat ze zamestnavatele formular P 45..V jakym pripade na nej mam pravo a vjakym ne…? Diky moooc lubA..Brno..
Henrieta
15|Úno|2006 119Ahojte.Chcela by som zacat chodit do skoly.Mohol by mi niekti poradit fakt dobru skolu?Niekde v okoli centra a s normalnou cenou?Diky moc.
dzejna
15|Úno|2006 120ja uz fakt neviem co mam robit uz mi ztoho hladania sibe caute
Alex
15|Úno|2006 121Hokej davaji v hospode v Living room. Je tam kazdej zapas cesko a slovensko:] NENI TADY KOCENA CO BY ZASLA SE SYMPATAKEM(JAKO JA) :-} NA PIVKO??? DUBLIN.
Alex
15|Úno|2006 122kontakt na me je0862010880 ALEX
megacefalon